סיפורי אוכל בעיר העתיקה

סיור טעימות בין החומות והסמטאות

איפה שער יפו ירושלים, ירושלים

- חבצלת אוחיון

- נקודת מפגש - שער יפו

110

בין חומות העיר העתיקה בירושלים מסתתרת לה בענווה ובצניעות תרבות קולינרית ענפה וטעימה במיוחד. בסיור זה נשוטט בין הסמטאות, נפגוש סוחרים ובשלנים ונחשוף את הסיפורים שמאחורי הפנינות הקולינריות של העיר העתיקה.

בין חנויות המזכרות ודוכני המיץ המערביים מבצבצות חומוסיות רבות – בחומוס ערפאת ננגב צלחת חומוס טרי שזה עתה הורד מן האש נמעך ונטחן למחית ריחנית נהדרת, המזמין אליו פיתה חמה לניגוב כשלצידו נערמת מקלובה אסלית מהבילה בה כל גרגר אורז נוצץ בצבע צהבהב של כורכום.

נבקר ב-Sea of Herbs אצל יצחק ויעקב, שני אחים המספרים את סיפורם הייחודי ומוכרים את התבלינים הטובים ביותר בארץ ונטעם מיני ערבובים שונים ומשונים. נקנח במתוקים הנפלאים של אבו עזיז המגיעים מארצות ערב השכנות: עוומה נוצצים וטבולים בדבש מתוק ובקלוואות קטנות המקפיצות את הלשון, נלגום מיצים אצל עבד ולא נפספס גם חלבה משכם.

האירוע כולל

  • סיור בין דוכנים ובתי אוכל בעיר העתיקה
  • מפגשים וסיפורים עם סוחרים ובשלנים
  • טעימת חומוס בחומוס ערפאת
  • Sea of Herbs סוגים שונים של ערבובי תבלינים
  • טעימת עוומה ובקלוואות אצל אבו עזיז
  • טעימת חלבה ומיצים אצל עבד

הערות כלליות

  • צילום: תומר פולטין

אולי גם זה יעניין אותך

לכל הפעילויות

Art & Wine Walk

הצטרפו אלינו לביקור בליבה של סצינת האמנות העכשווית. בכל גלריה נפתח בקבוק יין ונטעם מסצינת האמנות המקומית דרך התערוכות, האמנים והשיכר.

הביתה

מוזיקאים ישראלים חוקרים את מקורות המוזיקה שלהם ואת טעמיה, בסדרת מופעים רב-חושיים. האם אלו הטעמים שהתערבבו בשישי בצהריים לצלילי מנגינות עבריות של שנות השבעים? האם אלו הצלילים שנרקחו ברדיו הדולק בפינת המטבח בין אדי הבישולים? ערב בין הטעם לצליל.

האיזור הכי טעים בעיר הכי יפה בעולם

בתור ירושלמית מבטן ומלידה, עתליה חוקרת את טעמיה העשירים של העיר. בסיור הזה היא תיקח אתכם לבקר את החברים שלה בעיר העתיקה, שבמשך דורות רבים משמרים טעמים שיגרמו לכם להתגעגע למשהו שאתם אפילו לא מכירים.