סיפור אהבה מקסיקני

סדנת הכנת טאקוס ומפגש על אהבה ואוכל

איפה שלומציון המלכה 11, ירושלים, ישראל

- לואיס, לאה ויטי

- לואיס טאקוס

היכנסו אל מאחורי הקלעים של המטבח השמח בעולם בסדנה בה נלמד להכין טורטיות מקסיקניות אמיתיות, להרכיב טאקוס עם טוויסט ירושלמי וטמאלס מסורתיים! וכל זה עם מזקל איכותי ביד, שירים את מצב הרוח.

אם יצא לכם לנגוס בטורטיה, ללגום מרגריטה או לנגב גווקאמולי (וגם אם רק שמעתם ומעולם לא טעמתם) בטח תסכימו שאוכל מקסיקני זה אוכל שמח – מלא באופטימיות, צבעים, טעמים ואהבה. לערב אחד, תנו קפיצה למולדת הטאקוס והצטרפו ללואיס כרוז, שף יליד מקסיקו שמצא את דרכו אל אהבת חייו ואל מפעל חייו, ממש כאן בירושלים – והצטרפו לסדנא מעשית ומפגש רווי סיפורים על אוכל ואהבה. יחד עם לואיס, לאה ויטי, תכינו טורטיות כהלכתן, תרכיבו טאקוס מקסיקנים במילויים שונים עם טוויסט ירושלמי, תמלאו טמאלס מסורתיים בתוך עלי תירס ותטעמו מזקל הישר מוואחקה.

לאורך הערב תשמעו מלואיס סיפורים ממקור ראשון על המטבח המקסיקני ואיך מצא את עצמו מקים מסעדה דווקא בבירת ישראל ובגלל שאנחנו יודעים שלא תוכלו לעמוד בריחות והצבעים המגרים, כמובן שגם תטעמו לצד הטאקוס מטעמים נוספים מעשה ידיו של לואיס: צ׳יפס גווקמולה וסלסה, מרק פוסולה – מרק מסורתי מגרגירי תירס, צ׳ורוס עם שוקו חם משוקולד מקסיקני  ומזקל, כי בכל זאת, אתם במקסיקו.

האירוע כולל

  • סדנה מעשית להכנת טורטיות, הרכבת טאקוס והכנת טמאלס בעלי תירס
  • סיפורים על אהבה וטאקוס - איך סיפור האהבה שהתחיל בעיר מרוחקת במקסיקו הביא לפתיחתה של מסעדה בבירת ישראל
  • אלכוהול - מזקל ופונצ'ה (יין חם מסורתי מחוזק)
  • שתיה קלה - מיצים תוצרת בית
  • ארוחה מקסיקנית: צ׳יפס גווקמולה וסלסה, מרק פוסולה - מרק מסורתי מגרגירי תירס, טמאלס - כופתאות מבצק תירס ממולאות ומאודות בתוך עלה תירס , טאקוס
  • צ׳ורוס עם שוקו חם משוקולד מקסיקני

הערות כלליות

  • האירוע יכול להתאים לצמחונים בהודעה מראש בטלפון למסעדה 02-663-9992
  • צלם: תומר פולטין

אודות המקום

סיפורה של המסעדה המקסיקנית הקטנה בשלומציון המלכה מתחיל לפני 15 שנים בוואחקה שבמקסיקו. לאה, משוחררת טרייה מצה"ל נוסעת לטיול אחרי צבא. היעד: מקסיקו, שם תלמד ספרדית, תתארח בבית משפחת כרוז ותתאהב במטבח המקומי ובבנה של המשפחה, לואיס. ממשיכים לניו יורק, אהבה שפורחת, תהליך גיור, חזרה לישראל ותוכנית לפתוח מסעדה מקסיקנית בירושלים.

אל הזוג מצטרפת אחותה של לאה, יטי, בוגרת לימודי בישול והשלושה פותחים בפרויקט גיוס המונים להגשמת חלומם. כיאה לסיפור מהאגדות – הפרויקט מצליח והיום כל ירושלמי יכול לקפוץ לפינה הקסומה שלהם ולהתענג על טאקוס מעולים באמת.

אולי גם זה יעניין אותך

לכל הפעילויות

סודות שמרים

בביתה הקסום העתיק של עתליה בליבה של שכונת עין כרם הציורית, נגלה את הסוד השמור של עוגת השמרים המושלמת. נלוש, נמלא, נתפיח וניצור עוגות שמרים משגעות אל מול הנוף היפה של הכפר.

אוויר הרים צלול ויין

מדריך יין ילווה אתכם בסיפורים והסברים על היקב הירושלמי, על היסטוריית היין בארץ, על תהליכי הייצור ועל החיבור שבין אנשים ליין. תכירו סוגים ותשתו הרבה יין טוב בליווי גבינות ונשנושים שעושים נעים בחיך.

ברמן תן לי זעתר

ניסיתם פעם לשתות זעתר? הבירבזאר מגישים: תערובת התבלינים הכי ים תיכונית, עכשיו בגרסת הדרינק. נטעם יחד את בירת הזעתר שרקחו כאן, לצד בירות בוטיק ישראליות אחרות ונסגור פינה עם טאפאס בשילוב זעתר.