טעימה לקראת שבת

סיור טעימות ברחוב היהודי

איפה כיכר הדוידקה, ירושלים, ישראל

- אסתר סעד

- כיכר הדוידקה

בשכונות החרדיות בירושלים שבת המלכה מתחילה להתבשל כבר ביום רביעי. הניחוחות שעולים ממטבחי השכונות מבשרים את בואם של תבשילים ומזונות מיוחדים שמתבשלים במיוחד. בואו לקבל איתנו את השבת דרך הסירים והטעמים.

במהלך הסיור נבקר באתרי אוכל יוצאי דופן בירושלים החרדית ונטעם ממגוון המאכלים שבושלו במטבח המזרח אירופאי וממשיכים לפאר את שולחנות השבת והחג בשכונות הירושלמיות; הרינג וחמוצים, גפילטע פיש, קוגל, צ'ולנט, בלינצ'ס גבינה, קרנץ אגוזים וקמיש ולקך.

נכיר את בשלני השכונה ונלמד מה ההבדל בין קוגל לקיגל? ממה עשוי גפילטע פיש באירופה? ומדוע בארץ הוא שונה? מה יש בקרפלך? איפה אוכלים צ'ולנט כל השבוע? מהיכן מגיע הרינג? ומה אוכלים כאן לקינוח?

האירוע כולל

  • סיור בין בתי אוכל בשכונות החרדיות של ירושלים
  • טעימות: הרינג וחמוצים, גפילטע פיש, קוגל, צ'ולנט, בלינצ'ס גבינה, קרנץ אגוזים , וקמיש ולקך
  • סיפורים והיכרות עם המטבח היהודי-חרדי

הערות כלליות

  • אנא הקפידו על לבוש צנוע- חצאית/ שמלה (מכסה את הברכיים)
  • מומלץ להגיע עם נעליים נוחות
  • הסיורים אסתר סעד יתקיימו בשפה העברית
  • צילום : תומר פולטין

אולי גם זה יעניין אותך

לכל הפעילויות

יוליוס מגיע לבארוד

כשחובבת אלכוהול ירושלמית פוגשת מזקק מהגליל – הניצוצות עפים והדרינקים זורמים. דניאלה לרר, מייסדת הבארוד והמזקק הראשי של מזקקה יוליוס, יובל (ג'וב) הר גיל, מארחים אתכם למשתה רווי אלכוהול גלילי ונשנושים ספניוליים.

Sense the City

תשכחו כל מה שידעתם על אוכל ותתכוננו לטעום מחדש; צאו איתנו למסע חוויתי בעיר העתיקה שיתעתע בחושים וישחק עם הדמיון. לא נחשוף יותר מידי… תנו לנו להפתיע אתכם. סקרנים? בואו!

טועמים את שוק הכרמל

דוד קישקה, יו"ר העמותה הישראלית לתרבות קולינרית, ייקח אתכם למסע של סיפורים על אוכל ישראלי וטעימות הכי עדכניות של אוכל רחוב במיטבו, דרך הבסטות וסמטאות שוק הכרמל, לכרם התימנים, לאיזור נחלת בנימין ורוטשילד.